Podruhé ze svatby Aničky

07.08.2010 23:21

Bradavický hrad byl svědkem senzační události. Zmijozelská studentka Anna Maria Salomeová před nedávnem vypustila informaci, že v červenci uzavře svazek manželský s jedním nejmenovaným mužem. Okamžitě začala obrovská šuškanda:

,,Kdo to je?" - ,,Viděl ho někdo?" - ,,Je to kouzelník?" - ,,Že by někdo z hradu?" - ,,Ne, to bude určitě mudla!"


Sama Anička se tvářila velice tajemně a dlouho o svém vyvoleném nemluvila. Jistě si dokážete představit ty zástupy papparazziů před pokojem slečný nevěsty a zklamané výrazy mužského osazenstva naší školy. Anne se nakonec všech zželelo a vydala oficiální prohlášení - formou pozvánky.




A bylo to venku! Anička si opravdu bere mudlu. Všichni jsme to usměvavé studentce moc přáli, přesto některé zlé jazyky brblaly o čistokrevných kouzelnících. Ale ať si říkaly, co chtěly, Anne to nijak neovlivnilo a svatba byla v plném proudu. 

Pár dní před samotným dnem D, jsme v kolejce debatovali o tom, jak taková svatba vypadá. Tedy, o mudlovské svatbě jsme toho věděli hodně - však také poctivě navštěvujeme "Studium mudlů" - ale co taková kouzelnická svatba?


Zapátrali jsme tedy v různých novinách, rozeslali sovy, prostudovali i školní knihovnu a dostalo se nám zajímavých informací.

         Ministerstvo kouzel má zvláštní odbor pro kouzelnické svatby a rozvody. Má několik vyškolených pracovníku, kteří denně z moci ministerstvem dané, oddávají po celém státě kouzelnické páry. Stejně jako mudlové, i kouzelníci mají slib věrnosti, ovšem s drobnými úpravami - slibují si lásku i za pobytu v Azkabanu, v případě dračích neštovic a podobně. 

         Ve svatební den se nevěsta obléká do šatů, ale nejsou vždy bílé. Ženich pak má slavnostní hábit, které využije i při dalších příležitostech (muži jsou přeci obvykle o trošku spořivější).

          Nevěstu k pomyslnému oltáři může vést i rodinný domácí křítek. Skřítci to považují za ohromnou čest a zároveň možnost získat nějaké nové slušivější oblečení. Toto se však uplatňuje především v rodinách, které mají ke skřítkům vřelý vztah (u Malfoyových by to nejspíše neprošlo).

           Stejně jako mudlové si i kouzelníci vyměňují prstýnky. Přesto si někteří snoubenci myslí, že prstýnky nejsou uplně praktickou věcí, a tak si místo nich pořídí řetízky s písmenem podle jména svého partnera. V dřívějších dobách byly tyto řetízky očarovány kouzlem trvalého manželského spojení, takže rozvod byl potom trošku problém. 

           Po obřadu je u mudlů zvykem házet po novomanželých rýži, popřípadě konfety různých druhů. Kouzelnické svatby mají podobný zvyk, pouze místo rýže házíme Bertíkovy fazolky. 


Svatba Aničky se kvapem blížila a naše redakce se rozhodla tuto slávu navštívit. Ale otázka byla - kdo tam půjde? Strhla se obrovská mela!


,,Já tam půjdu!" zakřičela Jasmína.

,,Ne, já!" dupla Mariana.

Niane naši potyčku s pobaveným výrazem pozorovala - ona jako šéftlapka měla jedno místo jisté. Když už hluk dosahoval kritického bodu, Nia zakřičela:,,Ticho!" A rázem všichni zmlkli. Ale asi na takových pět sekund a rozjeli jsme se znovu. Všechny naše redaktorky se dohadovaly. V tom do redakce vpadl Nebelbrach, celý od bláta a s koštětem v ruce:,,O co jsem přišel?"

Niane blesklo v očích, zaškaredila se na děvčata a povídá:,,Když se neumíte domluvit, půjde se mnou Nebe. Beztak budu s mužem vypadat lépe." Prohrábla si své zlatavé kadeře a běžela k madam Malkinové pro nové šatičky. Chudák Nebe k tomu přišel jako slepý k houslým. Ale na koláčky se těšil, to on zase jo.


Svatby náš hrad nezažívá tak často, přestože máme mnoho profesorek, profesorů i studentů, kteří by se už mohli hnát pod klobouk. Zeptali jsme se proto několika z nich (zaměřili jsme se na dámské osazenstvo) na pár "předsvatebních otázek". 



1, Vybrala byste si kouzelnickou nebo mudlovskou svatbu (pokud byste si brala mudlu)?

2, Máte vysněné svatební šaty?

3, Jaký věk je podle vás ideální věk na vdavky?

4, Dala byste přednost kočáru a spřežení běloušů nebo pevnému sedlu a hypogrifovi?


1, Alisma Bailly Fisto

- Pokud bych si brala mudlu, tak bych přirozeně měla svatbu mudlovskou, aby se jí mohli účastnit i rodiče a kamarádi ženicha. :-) Přímo s kouzelníky bych si pak uspořádala nějaký další večírek nebo něco na ten způsob, abych se mohla vyřádit i kouzelnicky. :-)


- Vysněné... No nedá se to přesně říct, ale dokážu si je představit. Miluji klasiku, takže bych nejspíše zvolila šaty bílé, možná s lehounkým nádechem do modra. Měly by být dlouhé, nabírané, lehounké jako obláček, pošité perličkami a musela bych v nich být krásná... Takže vlastně nějakou představu mám. :-D


- Věk vhodný na vdavky se nedá určit. Záleží na tom, kdy člověk potká životního partnera, kterého je ochotný si vzít. :-) Ale když ten partner je, tak bych to viděla na věk tak 25-30 let. :-)


- Vzhledem k tomu, že jsem romantická duše, rozhodně bych zvolila kočář a spřežení běloušů. :-D


2, Aváček de Hillson

- Něco mezi. :-) Záleželo by na svatebčanech, jak moc by byli upjatí. :-)

- Mám, asi Tě to překvapí, ale barva by byla zelená - limetkově.

- 23-28 u dámy, 25-32 u pána

- Jednoznačně hypogrif. :-)


3, Betelgeuse Orionis

- Rozhodně kouzelnickou, mudlovské mi připadají strašné! S případným mudlou bych snad raději ani k oltáři nešla, žití na hromádce mi v tomto případě připadá snesitelnější...


- No, upřímně - asi takové, které mají kalhoty a sáčko. :-) Nesnáším šaty, myslím, že v nich vypadám příšerně nepatřičně.


- Já takhle neuvažuju, to se nedá říct. Ideální chvíle je ta, kdy vím, že můj protějšek za to stojí, že ho skutečně miluji a milovat budu a že i on skutečně miluje mě a milovat mě bude. To se může stát v 18 stejně jako v 80, stejně jako kdykoliv mezi tím. =)


- Rozhodně hypogrif - ale upřímně, testrál by byl nejlepší. :-)


4, Narcissa Teacherová

- No, to by se asi rozhodlo s manželem, já bych určitě hlasovala pro kouzelnickou. Pak by byla možnost, že by to bylo 1:1, takže by nakonec stejně byla kouzelnická. =) Však já bych ho přesvědčila!! Ale což, času zatím dosti. =)


- Kdyby byly krvavé (pokud možno - krev né mého muže =D) a nějaké dlouhé s vlečkou a bohatě zdobené, závoj rudý,... +zasní se+


- Nóó, to má každý jiný, řekla bych, že až se s partnerem dostatečně poznáte a víte jistě (je to vůbec někdy?), že vám to spolu klape a že si rozumíte. Na věku až tak nezáleží, ale nad 20 a pod 60 by to býti mohlo.


- Co je to za otázku? Jistěže koště!! =P


5, Belatris Nithelas Malrinová

- Vybrala by jste si kouzelnickou nebo mudlovskou svatbu (pokud by jste si brala mudlu)? - Popravdě bych asi nevolila ani jednu možnost, protože ke svatbám mám dosti negativní přístup. Vidím v nich ryze právní výhody (kouzelnické právo v mnohých věcech manžele zvýhodňuje). Co se osobního soužití dvou osob týká, nevidím žádné opodstatnění :-) Ale kdyby se Vesmír začal posouvat opačným směrem a já bych se rozhodla do něčeho takového přece jen jít, volila bych kouzelnickou svatbu, protože to je nám kouzelníkům přece vlastní. Nedokázala bych se kouzel vzdát ani ve svatební den.


- Máte vysněné svatební šaty? - Nemám (viz předchozí odpověď), ale kdyby přece jen (ta věc s Vesmírem :-D), chtěla bych něco neotřelého, tvůrčího a spodničku (nebo jednu vrstvu šatů) bych chtěla ozdobit výšivkami v podobě jmen mých nejmilejších (lidí, autorů, skupin, knih, postav, básní, ...)


- Jaký věk je podle vás ideální věk na vdavky? - Ideální věk neexistuje. Dokud si člověk uvědomuje sám sebe a své okolí, může se vdát/oženit. (Což znamená, že se tak může stát i po smrti obou .-D)


- Dala by jste přednost kočáru a spřežení běloušů nebo pevnému sedlu a hypogrifovi -> obě možnosti vás dovezou k vašemu vyvolenému. - Chtěla bych spřežení Abraxaských koní - jsou nádherní a praktičtí.

 

 


Je vidět, že to ctěné dámy mají v hlavinkách opravdu srovnané. Niane a Nebelbrach se tedy vydali na Aniččinu svatbu a na povedenou reportáž se můžete podívat tady: https://lvitlapou.webnode.cz/news/kdyz-svatebni-zvony-vyzvani-reportaz-ze-svatby-anicky-salomeove/


A dál? Dál co? Konec? Ale kdepak!

Nám se podařilo získat exkluzivní rozhovor s Annou Mariou Salomeovou pár dní po její svatbě. Anička dorazila za mnou ke Třem košťatům ve velice dobré náladě a s krásným prstýnkem na levé ruce. 


Stephanie: Máš krátce po moc krásné svatbě. Čtenáře by určitě zajímalo, jak se teď máš a cítíš - nějaká velká znatelná změna? 

Anna Maria: Nejhorší na tom všem je, že žádnou změnu vůbec nepociťuji, jen nervy, že musím oběhat všechny úřady a smlouvy, abych si změnila jméno a rodinný stav. Všechno musím vypisovat dvakrát, protože to vždycky spletu a podepíšu se starým jménem. A taky mi je z toho všeho smutno, protože už nikdy nebudu moct být nevěsta. Už to prostě znovu nikdy všechno nezažiju, takže se furt hrabu ve fotkách a vzdychám jak to bylo krásné. =D


Stephanie: Tak popřípadě může dojít k obnovení slibu - to mudlové dělají rádi. -usměju se- Takže máš nové jméno - prozradíš nám jaké? A s tím se pojí i tvoje působení na hradě - čeká tě změna jména i zde?  

Anna Maria: - přikývne a napije se ležáku - Tím mne můj manžel taky chlácholil, že si můžeme obnovit slib, ale to se dělá až po několika letech. Myslím, že každý rok by to bylo trochu přehnané a už by nám nikdo nechtěl nosit svatební dary=D 

Teď se ze mě stala paní Kratinová a jelikož sňatek proběhl v mudlovském světě, nemá to na ten kouzelnický žádný vliv. To znamená, že na Hradě jsem stále svobodná a k mání.  =D Takže o změně jména zatím neuvažuji, leda že by se manžel rozhodl dostudovat na Hradě, nebo by zde začal vyučovat. To bychom spojili své duše i v kouzelnickém světě a tudíž bych pak zažádala o změnu jména.


Stephanie: Jistě by to pro náš svět bylo velkým přínosem, kdyby se tvůj manžel zhostil role učitele. - zapátrám v bonzbloku nad další otázkou - Jak si říkala, tvoje svatba proběhla v ryze mudlovském duchu... Přesto se naše šéftlapka a pan Mechacha na ní ochomítli. Byl tam ještě někdo ultra dobře maskovaný nebo jen ti dva rušili mudlovské svatebčany? 

Anna Maria: Jelikož jsem z kouzelnické rodiny, tak tam byla má sestra Jaňulka Wirválová, která školu docela fláká a válí se v mrazáku. Myslím, že už se nikdo jiný z Hradu neukázal, leda že by byli tak dobře maskovaní, že jsem je nepoznala.


Stephanie: Teď máme ve škole prázdniny, takže nemusíš řešit úkoly... chystáš se tedy s manželem na svatební cestu?

Anna Maria: Chystáme se koncem prázdnin vyrazit do Řecka. Nemáme rádi nudné dovolené, tak doufáme, že zažijeme nějakou pořádnou stávku, nebo demonstraci. =)


Stephanie: Tak hlavně na sebe dávejte pozor a zjistětě si, kde sídlí Ministerstvo kouzel, ti vám pomohou vždycky.  Jak víme, jsi již v rozšiřujícím ročníku - chystáš tedy školu na nějakou chvilku opustit a věnovat se rodině nebo zvládneš všechno dohromady? 

Anna Maria: Školu určitě opustit nechci. S manželem zatím moc práce nemám a dětičky zatím na cestě nejsou. - usměje se - Kdyby však nastala situace, že bych opravdu přestala školu zvládat, nechám se zfialovět a budu se válet v Gringottově bance, takže jen tak snadno se mě nezbavíte.


Stephanie: To jsme ale moc rádi!  Bylo by tu bez tebe smutno... Spousta mladých dívek sní o krásné svatbě jako jsi měla ty - máš pro ně nějakou vytuněnou radu?

Anna Maria: Plánujte hodně dopředu, nenechejte nic náhodě a hlavně si ty přípravy pořádně užívejte. Já jsem plánovala svou svatbu skoro půl roku a nikoho jsem k tomu nepustila,  takže bylo všechno podle mých představ. Ve svůj svatební den hoďte všechno na svědky a družbu. Vy jste se staraly půl roku, tak to oni jeden den zvládnou, takže úplně nejdůležitější je správná volba svědků. Já je měla opravdu moc šikovné, uměli si se vším poradit. Užívejte si každou sekundu svého svatebního dne, protože tak rychle uletí a znovu se už opakovat nebude. A v neposlední řadě - vyberte si takového manžela, aby nejen ten svatební den, ale každý další, byly úplně ten nejkrásnější. Stejně jako jsem to udělala já....ale svojeho vám nedám.


Stephanie: A poslední otázka: Máš nějakou vtipnou příhodu ze svého svatebního dne nebo i z období příprav? 

Anna Maria: V ten den se stalo tolik věcí, že nevím s čím začít... Hned z rána se nám fakt dařilo. Sestra vylela kafe na můj poslední čistě vypraný ubrus, spadnul na mě talíř ze skřínky a rozbil se, kadeřnice mě praštila kulmou do hlavy, když jsem si oblíkala svatební šaty, tak jsem se korunkou uprostřed zaháknula a nemohla jsem ani tam ani zpátky a skákala po pokoji. Když jsem si líčíla řasy, nalíčíla jsem si i vlasy na černo a nešlo to dolů, bylo to voděodolná řasenka... když přijel ženich a měla jsem mu dát kapesníček do kapsičky, tak jsem zjistila, že ji má zašitou, když mi můj manžel říkal slib, který opakoval po oddávajícím, tak stále přehazoval slova, já jsem byla tak nedočkavá, že jsem oddávajícímu skákala do řeči, byla jsem tak nateklá, že se mi málem nevešel prstýnek na prst, tak jsme ho tam museli úplně narvat, na hostině nám popletli cedulky a museli jsme se furt přesazovat, protože to nevycházelo... svatební dort měl modrou polevu a zjistili jsme až potom, že ta poleva barví, takže jsme měli všichni modré jazyky... při obědě mi sestra povolovala šaty, protože jsem do sebe nemohla nic dostat, jak jsem byla stáhnutá a utrhla mi šněrování, tak mě na záchodě musela zašívat... unesli mi ženicha a já jim nevěřila, tak mě museli taky unést, abych ho hledala...celý den nám pršelo a úplně na konci hostiny jsem si umatlala celé šaty čokoládou...byl to prostě ten nejkrásnější den :D


Vyčerpávající rozhovor jsme zakončily nad povedeným albem s mudlofotkami ze svatby. I vám přinášime obrázky, které nikde jinde nenajdete. Pohodlně se posaďte a prohlédněte si, co většinu z nás jednou čeká. =)


Fotky:

Krásný mudlovský kostel, kde si snoubenci řekli své ANO.

 


Cesta k oltáři (dobré oko v dáli zahlédne i Niane =D)


A takovéto pěkné kroužky dnes Anička a pan manžel nosí...

Jedna z mnoha mudlovských svatebních zajímavostí =)) Někdo zametá střepy, a někdo si prostě lehne do postele...




 

A nakonec společné foto...


A tak si Anička užila svůj krásný svatební den a Lví tlapou bylo při tom. Doufám, že ještě zažijeme další svatby, protože co je hezčího, než nevěsta v bílém kráčející ke svému vyvolenému?


 


Pro Lví tlapou

Stephanie de Morney

Podruhé ze svatby Aničky

Datum 08.08.2010
Vložil Aváček
Titulek nádherá

Krásné fotky :) opakuju se, ale muselo to být nádherné, přeji novomanželům vše nej nej nej!

 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode