Perle a Antiperle - jak se tvoří (anti)perlový náhrdelník....

02.08.2010 22:25

Víte, jak vznikají články s názvem Perle a Antiperle? Pokud jste odpověděli: "No to je přece jasné! Redaktoři mají oči na šťopkách a každý den pravidelně pošlou, co zajímavého viděli!", tak víte velké kulové. I zde (jako jinde) platí zákon náhody a merlinovskychytrá věta, že "když se štěstí unaví, sedne i na hipogryfa". Někdy se redaktoři mohou přetrhnout a zahltí vás pergameny, jindy se vám snaží obloukem vyhnout. Ale pak - jednou za čas - přijde den, který je přímo ukázkový. 


+vejde do pracovny madam Bete, která vzhlédne od pergamenů a kývne na souhlas; Niane tedy otevře dveře na pravo a vstoupí do malé knihovny, kde na stole leží myslánka; vytáhne z hábitu lahvičku se stříbřitým obsahem, který vlije do myslánky, zaboří nos do tekutiny a už se veze...+


Neděle, 1. srpna, 5:00 ráno, ložnice Niane

+Niane hluboce spí, budík má nastavený na 5:30, Niane z budoucnosti stojí nad postelí a začne popisovat děj+


Pamatuji si ještě teď ten pocit. V noci se mi zdálo, že mi jedna trhlá čarodějka koupila jako dárek obří klec pro králíka, nechala mě se s ní vláčet a ještě po mě chtěla polovinu galáčů, které za ni dala. I v tom snu mi to přišlo divné. A pak najednou jsem uslyšela zahoukání. Že by madam Bete? Nebo Stephi? Zapomněla jsem snad na nějaký úkol? Článek? Pomalu pootevřu oči, jen na škvírku, abych se moc neprobudila, zamžourám a nade mnou se sklání... ještě jednou zamžourám... nádherně upřímné oči Jassema Rinala! Krásné probuzení, pomyslím si. Jassem se nade mnou sklání, přibližuje se, pořád se přibližuje, už je hrozně blízko.... no on mě snad chce políbit!!!! V očekávání zavřu oči. Klov! Tak štípaná na tvář! Hmmm, má to ten Jass ale metody! Klov! Jau, ta už trochu bolela. "To se mi fakt nelíbí, Jassi," zablekotám ze spánku. KLOV! 

"JAUVAJST!!!!!!" zařvu a v tu ránu jsem na nohou, držím se za nos a vyděšeně zírám na sovu 's nádhernýma upřímnýma očima'! "Promerlina! Takhle nosíš dopisy?! A ještě v pět ráno?" natáhnu pravou ruku k nožce, kterou mi nastavuje, tou druhou se snažím zadržet krev crčící z procvaknutého nosu. 

"A která ty jsi?" obhlížím sovu, "No jasně! Takovýho agresora mi může poslat jen Malrinka!" nedbám nezdvořilého oslovení a vrhnu na sovu pohled zabijáka. "Víš, kolik je hodin? Neříkej mi, že ještě nespí!" 

Rozbalím pergamen s pečetí. 


"1. srpna 2010, 1:05, komnaty

Zdravím, šéftlapko,

jen malá informace pro začátek srpna: Dozvěděla jsem se ve Velké síni překvapivou informaci. Nejenže slavný mudlovský vojevůdce Napoleon byl zoolog a zvěromág (podoba lenochoda!), ale on vlastně ani ten minulý čas není na místě, protože Napoleon se pod falešným jménem skrývá ve Zmijozelu! Jen posuďte sama ze záznamu bleskobrku!



Zdar a sílu!

BNM"


"No super, když to poslala v jednu, proč mi to neseš v pět?!" houknu na tu Houknu a ta si schová hlavu pod křídlo. "No dobře," slituji se nad ní, postrčím k ní misku se zobími pamlsky a s nosem stále v dlaních se odeberu do pokoje primusky, která mi snad otevře kumbál s bylinkami nebo mi pomůže na ošetřovnu.


"Bylinky? A k čemu ti tak asi budou bylinky?" otáže se nechápavě Jane.

"Nejspíš k ničemu, co?" rozkašlu se, protože krev teče všemi směry. 

"Vezmi si to, vysmrkej se a pojď," podá mi primuska kapesník a vede mě na ošetřovnu.


Madam Leti, v krásném žlutém županu, nás přivítá s úsměvem letního slunce. Zastaví mi krvácení a čistí ránu.

"Tak, to je vše. Přijďe se mi ukázat zítra."

"Vždyť tam mám pořád díru!!!" vykřiknu zděšeně a Janie se rozchichotá do dlaně.

"Nemůžu vám to teď zacelit. Co kdyby tam byla infekce. Nechte tu ránu dýchat, zítra se stavte a jestli to bude dobré, zacelím vám to."

"To teda nevím, jak to můžu nechat dýchat, když se mi to chvilkama splaskává!"

"Dej si tam brčko!" ozve se od dveří. Stephi. Přišla si pro svůj ranní bylinkový čaj a už už mi nabízí brčko.

"No to je snad fór...," zapochybuju, ale to už mi Stevie nechtěnou piercingovou dírkou v nose prostrčí brčko, které ucvakla na pětinu původní délky.

Poděkuji madam Leti a všechny tři Nebelvírky se vydáme k Velké síni pro pár horkých koblížků, které bychom donesli ostatním nebelvírským do kolejky.

"Představ si, Niuš," začne Stevie tajemně, a já hned tuším, že přijde 'perlička', "že jak Hradem hýbala ta anketní soutěž o Osobnost Hogwarts, víš ne? Tak ta měla zkratku ÓHÁ (pozn. OH). No a já ti jsem se dozvěděla, že škola musela zaplatit velké penále za to zkratkovité označení. Stejné totiž používají mudlové pro sportovní turnaj, tak zvané Olympijské hry. Bohužel se mi nepodařilo vypátrat, kolik taková sranda koštuje, ale dle těžce prosáklých informací by se cena měla pohybovat kolem tisíců galeonů. Profesoři tak s vysokou pravděpodobností přijdou o roční prémie a údajně chystají odborovou stávku. No ani začátek roku nebude nudný!"

"No to je teda řídký!" procedím a zkouším, jestli umím vyfouknout vzduch i bokem nosu skrz brčko.

"To teda je!" přitáká mi Janie.

"A to není všechno!" sdělí mi Stevie a poťuká na bloček v kapse mého pyžama.

"Ale jo, dobře, dostaneš červený puntík."

"Dva."

"Za dvě pidiperle? Zapomeň. Jeden. A můžeš být ráda!"

"Chjo.... Tak dobře. Tak jsem ti byla před několika dny ve Velké síni a tam snad stovka modrých a náš Jassem, zuřivě píšící soutěže. Sednu si k němu, abych snědla kus buchty a Jassem na mě světoborně: Já ty soutěže všechny zdolám!!! a od havraspárských se ozve Sandrine: Nechceš raději zdolat mě? Jedno je jisté, od té doby Jassema na škole nikdo neviděl."

"Že by se Jass lekl jednoho flirtíčku?" zeptá se Janie.

"Ale co tě bere! Kdyby jen jednoho! Viděla jsi komentář u Módní policie, kterou Jassem vyhrál?" nabídne nám noviny, my s Janie svorně nahlédneme a bouchneme smíchy.


Nabraly jsme dvacet horkých koblih a odkráčely do kolejní místnosti, kde nad jinými dvaceti koblihami snídal Nebelbrach.

"Tys nás přeběhl?"

"Jo, dneska mě vzbudil děsný výkřik asi kolem páté!" 

Zrudnu.

"Ale to byste nevěřily, holky, co se stalo ve Velké síni! Šéftlapko, znač si!" Neochotně vytáhnu bozbloček a doufám, že to bude stát za to. 

"Potkal jsem ve Velké síni Thora Henrika Nilsena!"

"To kecáš!!!" vykřiknu.

"Nekecám. Tvrdil mi, že si přišel půjčit nějakou kouzelnickou hračičku od ředitele. A pak ti mi povídá: 'Hele, co je pravdy na tom, že z ostravské ZOO zmizely dvě sovice sněžní? Tak si říkám, ukradl je Očes, a nebo celá krádež souvisí s výpravou, kterou do oné ZOO podnikly Malrinová s Libeluskou?'. Tak co, jak je to, Niane? Kolik sovic máš v sovinci?" zamrká Neb.

"Pořád stejně," zamračím se.

"No, ale to není všechno. Onehdy večer  vešla do Velké síně naše nová kolejní Bete a myslela si, že je v kolejní místnosti. Bylo to proto, že si tam zrovna nebelvírští pořádali fazolkovou hostinu, nebo má problémy s orientací?"

Napíšu si do bonzbločku: 'Zjistit, jestli má profesorka Orionis povědomí o tom, kde je kuchyň, kde je umývárna, kde je Velká síň...'. "Třeba....," zamyslím se, "třeba se jen ztratila ve vesmíru!"

Všichni se rozesmějeme. To by jí bylo podobné.


Dojím koblihu, vstanu a vydám se do Prasinek. Když jsem tak hezky nasbírala Perly pro článek, třeba ještě nasbírám pár měďáčků navíc.




Inu, jak to tak chodí, ono to štěstí na hipogryfovi nesedí asi imrvere.... 

Vrátím se do kolejky, kde se Nebelbráška stále láduje koblihami.


"Ty jo, Niane, nejsi nějaká jiná? Nemáš nový účes nebo tak?"


Protočím panenky a vydám se po schodech do své ložnice. Cestou si skrz brčko v nose pískám "Brčko leze nosem..."



+ocitneme se opět v Nianině ložnici, obraz je již trochu rozmazaný, na stole však zřetelně stále sedí Malrinovic sova, Niane vezme pergamen, na který opeřenec okavidně čeká a pod profesorčinu Perli vepíše:


"1. srpna 2010, 7:00, kamrlík

Milá profesorko,


Napoleon je fajn. Věděla jste ale, že nebelvírští schovávají Vinnetoua? Poznáte jej určitě podle speciálního piercingu v obličeji. Jako důkaz posílám záznam mého bleskobrčka!


Zdar a sílu!

NzL"


- vytáhne brčko z procvaknuté dírky v nose a zabalí ho do pergamenu, pak vypustí sovu ven+



+obraz se rozplyne+



Ano ano, další Perlí by mohlo být i to, že my redaktoři Lví tlapou se rádi bavíme na účet druhých redaktorů. A rádi si to pak odpouštíme. Cože? Jak reagovala profesorka na přiložený dárek k pergamenu? Inu, dle očekávání. Poslala mi papírový kapesníček, do kterého utřela gregowulfovi poslintanou tlamu....




- připravila: Niane z Libelusie - 

Perle a Antiperle - jak se tvoří (anti)perlový náhrdelník....

Datum 09.08.2010
Vložil Anne Diane
Titulek :D

Ženiální! :D
Člověk by neřekl, že se u nás může během jednoho dne dít tolik věcí!

Datum 05.08.2010
Vložil Stephi
Titulek Pche!

Za to brčko bych měla dostat punťu - červeného punťu. =DDD

Datum 03.08.2010
Vložil Jessamine
Titulek fuj

úplně jsem si představila ten kapesník od slin :D

Datum 03.08.2010
Vložil Jane January
Titulek Úžasné :)

Smála jsem se od začátku do konce :) Vážně povedené :)

 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode